Crazy shit i Göteborg!

Bild tagen från sydsvenskan.se
 
Under tiden som jag planerade va jag skulle göra idag så ringer Sabrina mig och frågar mig om jag vet vad som har hänt inne i stan. Jag fattar ingen ting och hon förklarar snabbt då hon säger att det är kaos i stan och det är världens bråk. Min första tanke var verkligen "Vafan händer med världen?!" så jag kollade igenom snabbt på aftonbladet och såg att det hade startat värsta kriget emellan ungdomar. Det handlade om tjejer och killar som blivit uthänga på facebook och instagram om att de är horor, slampor, m.m. De som blivit uthängde hade fått nog och under natten till idag pratat ihop sig och bestämt sig att de skulle hämnas på de som startat dessa grupper på instagram och på facebook. Så vid 8.30 imorse hade folk börjat samlas runt plusgymnasiet för att få tag på den tjej som man tror har startat dessa grupper på instagram och facebook.
 
Vi drog själva till stan för att se vad som hände, när vi kom till stan så märkte man inte så mycket i början men vi gick in i nordstan och där kände man verkligen hur hatet låg i luften. Det var galet det kändes verkligen som att man skulle bli nerslagen om man skulle säga något eller råka gå in i någon. Både tjejer och killar hade världens hatblickar och poliser överallt som bevakade det hela.
 
Enligt mig så hade gått för långt när människor går ihop för att misshandla och vissa som var med i detta sägs ha velat döda denna 17-åring som sitter nu i förhör. Detta är verkligen galet men ändå tycker jag att det är bra att människor reagerar såhär så att folk kan fatta att sånt här sårar folk. Det är verkligen inte okej att kalla folk hora, slampa, bögjävel, fitta m.m. Det har gått för långt, men det är även fel att människorna använde våld. Man blir ju rädd att tänka på hur det kommer bli i framtiden... Kommer man våga skaffa barn?
 
Sluta hata och älska varann istället!

Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback